Resuming podcast
Presentació - Torró Dreams - Port Aventura
04/12/2025

AI Torró Dreams: solidaritat dolça per Nadal

Entrevistes "El Quiosc"

AI

Context: Nadal i solidaritat dolça

Entrant a l’època de Nadal, es presenta el torró solidari Dreams, resultat de la col·laboració entre la Fundació PortAventura Dreams i Torrons Vicenç. L’objectiu és recaudar fons per al projecte Dream Village i donar visibilitat a la tasca social de la Fundació.


Origen de la idea

Josep Andreu, president de la Fundació PortAventura, explica que:

  • Sempre busquen projectes que sumin al Dream Village.
  • Coneixent la sensibilitat social de Torrons Vicenç, es van posar en contacte amb l’empresa.
  • Després de visitar el projecte i veure’l de primera mà, es va obrir la porta a la col·laboració.
  • El resultat és el torró solidari Torró Dreams, del qual una part del preu de venda es destina directament al projecte Dreams.

"Tenim un torró que es diu Torró Dreams, que és el protagonista que avui presentem."


Característiques del Torró Dreams

El producte s’ha dissenyat per ser atractiu tant per la canalla com pels adults:

  • Ingredients principals:
  • Xocolata
  • Plàtan
  • Avellanes del Camp de Tarragona (posant en valor el producte de proximitat)
  • Es destaca el contrast de sabors com a element clau.

"És un contrast de sabors a la boca brutal."

Segons expliquen, es van seleccionar quatre receptes finalistes i va guanyar la que més agradava internament: la combinació de xocolata, plàtan i avellanes.


Comercialització i punts de venda

El Torró Dreams es podrà trobar a:

  • Les botigues pròpies de Torrons Vicenç (65 botigues repartides per tot el territori nacional).
  • La botiga online de Torrons Vicenç.
  • La botiga online de la Fundació PortAventura.
  • El parc PortAventura.
  • Possibles altres establiments col·laboradors que s’hi sumin per donar encara més visibilitat al projecte.

La consigna per al públic és clara: demanar específicament el “Torró Dreams”.


Visió de Torrons Vicenç sobre la col·laboració

Ángel Velasco, propietari de Torrons Vicenç, destaca:

  • La col·laboració va néixer arran d’una visita del seu equip a la Fundació PortAventura, d’on van sortir entusiasmats per la tasca que s’hi fa amb infants i famílies vulnerables.
  • Ja tenen una llarga experiència en projectes solidaris, com el torró solidari amb l’Hospital Sant Joan de Déu i RAC1, amb més de 2,5 milions d’euros recaptats per malalties minoritàries.
  • En aquesta nova col·laboració, ofereixen dues grans aportacions:
  • Visibilitat a les seves botigues i prescripció activa per part del personal.
  • Creació i venda d’un torró solidari per recaptar fons.

"Tenim dues coses que podem fer per ajudar: donar visibilitat i fer un torró on puguin recaptar diners pels infants que ho necessiten."

Velasco remarca que per a Torrons Vicenç és un plaer sumar-se a una acció com aquesta i agraeix que PortAventura hagi pensat en ells.


Qualitat, tradició i innovació de Torrons Vicenç

Ángel Velasco explica el factor diferencial de la marca:

  • Tradició: arrelament torronaire i llarga trajectòria.
  • Qualitat: selecció de bons ingredients, com les avellanes del Camp de Tarragona.
  • Innovació: aposta per receptes noves i combinacions creatives.

Aquests tres pilars —tradició, qualitat i innovació— són la base de l’expansió de l’empresa i de productes singulars com el Torró Dreams.

També destaca que el torró:

  • Es vol desestacionalitzar, perquè es pugui consumir tot l’any, no només per Nadal.
  • Pot ser un regal solidari quan es va a casa d’uns amics, una alternativa a altres dolços tradicionals.

"Tu pots portar un braç de gitano o portar un regal solidari com és el torró de la Fundació de PortAventura."


Torrons d’autor i creativitat gastronòmica

Torrons Vicenç també treballa amb torrons d’autor, fet que reforça el seu perfil innovador:

  • Van començar fa anys amb Albert Adrià.
  • S’hi han anat sumant grans xefs com Jordi Roca, Àngel León o José Andrés (per al mercat dels Estats Units).
  • Aquests cuiners aporten els seus equips creatius, ampliant la capacitat d’innovació de l’empresa.

Per a molts xefs, crear torrons és especial perquè:

  • Els permet portar el seu segell gastronòmic al Nadal de moltes llars.
  • És una col·laboració que genera il·lusió mútua.

Missatge final

L’entrevista es tanca amb un to festiu i agraït, celebrant la sinergia entre PortAventura Dreams i Torrons Vicenç i desitjant bones festes a l’audiència.

El Torró Dreams es presenta, així, com una proposta que combina:

  • Gust i qualitat gastronòmica.
  • Compromís social amb infants i famílies vulnerables.
  • Innovació i solidaritat en ple esperit nadalenc.

Marcadors

Introducció nadalenca i presentació del Torró Dreams
Compartir

Es contextualitza l’entrada a l’època de Nadal i es presenta el **Torró Dreams**, un *torró solidari* fruit de la col·laboració entre la Fundació PortAventura Dreams i Torrons Vicenç, destacant el caràcter solidari del producte.

Origen de la col·laboració i objectiu solidari
Compartir

El president de la Fundació PortAventura, **Josep Andreu**, explica que buscaven projectes que sumessin al **Dream Village**. Coneixent la sensibilitat de Torrons Vicenç en temes solidaris, es van reunir, van visitar el projecte i van acordar crear el **Torró Dreams**, del qual una part del preu de venda es destinarà directament a la Fundació.

Descripció del torró i distribució prevista
Compartir

Es detallen les característiques del **Torró Dreams**: torró de *xocolata, avellana del territori i plàtan*, amb un fort contrast de sabors. Es comenta que es vendrà a les botigues pròpies de **Torrons Vicenç** i als principals establiments que distribueixen la marca, animant el públic a demanar específicament el “Torró Dreams”.

Visita a la Fundació i motivació solidària de Torrons Vicenç
Compartir

El propietari de Torrons Vicenç, **Ángel Velasco**, explica que la col·laboració va sorgir arran d’una visita a la **Fundació PortAventura**, de la qual l’equip va tornar entusiasmat. Recorda l’experiència prèvia amb el *torró solidari* per a l’Hospital Sant Joan de Déu, amb més de **2,5 milions d’euros recaptats**, i destaca que ara volen ajudar la Fundació aportant visibilitat a les botigues i creant un nou torró per recaptar diners per infants i famílies vulnerables.

Selecció del sabor i canals de venda del Torró Dreams
Compartir

Velasco explica que hi havia quatre propostes finalistes i que va guanyar el torró que ell mateix preferia: **xocolata, plàtan i avellanes del Camp de Tarragona**, una combinació nova per l’empresa i apta per a petits i grans. S’indica que es vendrà al parc PortAventura, a les **65 botigues de Torrons Vicenç** repartides pel territori, a la botiga online de l’empresa i a la de la Fundació, i que esperen que més clients s’hi sumin per donar visibilitat al projecte.

Valors de marca i desestacionalització del torró
Compartir

Es detalla el que diferencia **Torrons Vicenç**: **tradició, qualitat i innovació**, amb una actitud creativa i disruptiva en l’elaboració de torrons. Velasco defensa que el torró ja no és només un producte de Nadal i que es pot portar com a **regal solidari** en qualsevol època de l’any, ressaltant que la combinació d’avellanes, plàtan i xocolata agrada a tothom.

Torrons d’autor i tancament festiu
Compartir

Es parla dels **torrons d’autor**, iniciats amb Albert Adrià i ampliats amb altres grans xefs com Jordi Roca, Àngel León i José Andrés, que aporten els seus equips creatius a l’elaboració de nous productes. Es ressalta la il·lusió que genera per als cuiners portar el seu propi torró a les llars per Nadal. L’entrevista es tanca celebrant la sinergia entre PortAventura Dreams i Torrons Vicenç, i desitjant bones festes a l’audiència.